Gather up your tears; keep them in your pocket. Save them for a time when you're really gonna need them

Då har jag varit borta ett tag, Men nu är jag tillbaka, tror jag.
Det räcker väll om jag uppdaterar om helgen för jag kommer inte  igåg vad jag gjort annars, men än att jag mest varit i stallet.

I lördags åkte jag upp dit runt halv 9, själpte till och sadlade småttingarsnas hästar och ledde sedan. När jag kollade på tessan som red så kom en som jobbar där (hon sköter det mesta xD haha) och undrade om jag kunde rida en ny ponny som kommit för att se hur hon gick och så. De hade ridit henne en gång innan, men inte med några andra hästar samtidigt. Så jag var med på en privatlektion ett tag, det var två tilll ryttare. Det gick okej, men Tracy (som ponnyn heter) blev lite rädd för det mesta på väggarna xD

Tracy:                             och                           Amanda:


Amanda red jag igår (söndag). Stallvärdsridning kallas det, vi var 4 i ridgruppen. Men det gick inte särskilt bra, hon stretade imot mig och slappnade inte av på slutet lika mycket som vanligt. Jag tror det är bra för henne att trava på långa tyglar i början och lite sånt. Istället för att ha super korta tyglar.. Men hon gick ju helt okej endå, hoppas vi får prova igen på onsdag =D Det är ju min plutta xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0