Failure is only a temporary change in direction to set you straight for your next success.

Det blev inget inlägg innan stallet, och inget efter, och inget imorse xD Haha, duktig man är då ^^

Att det inte blev något efter stallet berodde på att jag ramlade av (eller rättare sagt hästen ramlade) så hade ont i huvudet och helt enkelt ingen lust. Men nu kan jag berätta hur det gick till.

Jag fick välja häst, och valde då Amanda <3 trots att hon kan få för sig att stanna framför hinder, men det har hon inte gjort mig mig på ryggen i alla fall. Vi höll på med framhoppning på ett vanligt räcke som inte var så högt. I trav var det inga problem och så skulle vi komma i galopp. Jag hann inte få till en enligt mig tillräckligt bra galopp så jag red runt hindret och skulle göra en volt (A volten) men när jag svängde så halkade Amanda och innan jag hann blinka låg vi båda på marken. Hon hade ramlat åt sidan så mitt ben (jag hade fortfarande kvar den unddersta foten i stigbygeln) hamnade under henne. Visserligen gjorde det inte så jätte ont, jag var mest chockad och att huvudet slog i marken. Lika snabbt som hon halkat så ställde hon sig upp och som tur var stod hon helt still, min fort var fortfarande kvar i stigbygelt. Hande hon blivit skrämd och sprungit iväg hade jag följt med.. Ridläraren (en vikare på lektionen jag red igen på xD som från början inte har samma lärare som min vanliga lektion) kom snabbt fram och lossade mig från stigbygeln. Efter någora djupa andetag hoppade jag upp och körde det igen, fick till och med en liten applåd när jag klarade det xD
När vi sedan skulle köra banan (endast 3 hinder) så tog jag det ganska lungt då ajg fortfarande var lite snurrig, men det gick bra.
Andra gången travade jag banan igenom (då förstår ni att det inte var höga hinder alls), ridläraren sa undgefär:
- Hon är trött nu, det är nog därför hon inte galloperar
Men jag sade ju aldrig åt henne att fatta galopp, jag trivdes med traven och dessutom kunde jag jobba bättre med vägarna. Hade jag begärt galopp skulle hon galloperat. I vilket fall så kändes det bra förutom att jag fortfarande har ont i huvudet, fast det kanske bara är vätskebrist.

En torsdag när alla andra satt och sydde fottade jag lite pjäser xD haha xD

 

Kram kram



Kommentarer
Postat av: Millie

sv; Ja visst är han söt! :)

Ser att du rider också och en kul grej är att min lilla vovve är superrädd för hästar haha x)

Superfin blogg iaf! ;D

2011-05-31 @ 16:40:12
URL: http://millinyberg.blogg.se/
Postat av: Lara

Sv; tack så mycket!:)

allt bra?:D

2011-05-31 @ 17:29:07
URL: http://baralara.blogg.se/
Postat av: Astrid :)<3

Sv: Tack :)

2011-05-31 @ 17:57:42
URL: http://thenameisastrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0